Regeneráció, a Derby egyik legfontosabb témája

Nyakunkon a Derby sorozat, így nem is kérdés, mi a legfontosabb téma a trénerek körében: hogyan pihentessünk jól? Hogyan tudjuk úgy szinten tartani agaraink teljesítményét, hogy az a harmadik hét végére, azaz a döntőre még akár javulni is tudjon, de semmiképp ne csökkenjen? Összegyűjtöttünk pár dolgot, amit nem árt számításba venni:

1. Alapos nyújtás és masszázs

Kezdjük azzal, ami “csak” szorgalom kérdése. Neked is jól esik egy kellemes nyújtás egy-egy kemény edzés után? Nincsenek másképp ezzel kedvenceink nem. Főleg ilyen fizikai megterhelés alatt nem árt időt és energiát fektetni abba, hogy megfelelően átnézzük testüket, miközben jól átnyújtjuk, ellazítjuk őket. Érdemes minden nap egy kevés időt szánni erre a feladatra, de még ha minden nap nem is, de minden másnap valóban ajánlatos.

2. Pihenés-pihenés-pihenés

Ugye tudjuk, hogy az agár alapvetően sprinter, és még a két hetenkénti versenyzéshez sem kell velük naponta 10 km-t futni? Ez azt jelenti, hogy a heti maximális teljesítményleadáshoz még több pihenésre van szükségük, mint egyébként. Legyünk kíméletesek velük ezekben a napokban, főleg, hogy nyár közepén tartunk és az időjárás sem kegyelmez. Nem kell őket sokat piszkálni, a felkészülésen már túl vagyunk, a kondíciójuk pedig ezalatt a 3 hét alatt vélhetően sokat romlani nem tud, a pihenés csak javítani fog a sebességükön.

3. Vitaminok

Ilyen alkalmakkor kifejezetten fontos, hogy pótoljuk a felhasznált tápanyagokat, ásványi anyagokat, vitaminokat. Egy alap multivitaminhasználat az alap, majd emellé a hőségben erősen ajánlott az elektrolit is, de ne felejtsük el jó barátunkat, a Neutradexet sem, amely csodát tud tenni verseny után használva. Vitaminshot alkalmazása is ajánlott lehet verseny előtt pár órával, illetve igyekezzünk a súlyfaragást máskor elkezdeni, még akkor is ha kövérnek ítéljük meg a kutyát, mivel az csak elvenni fog az erejéből, hozzáadni nem. A versenynapi reggeli sem titok, hogy csodákat művelhet, de lehetőleg valami gyorsan felszívódó szénhidrátot alkalmazzunk.

A fentieken kívül még érdemes lehet fürdetni is, hiszen az is lazító hatással van az izomzatra (lehetőleg ne nagyon hideg vízben), illetve ebben a melegben jól fel is frissíti őket, ezzel további energiát adva nekik. Ha esetleg sérülésre kerülne sor, ne kísérletezzünk, ne próbáljunk szerencsét, jelentsük le a kutyát, hiszen annyit nem ér az egész. Az első az egészség aztán jön minden más. Viszont ha egészség van, és egy gyors kutyánk is, bármi megtörténhet. Kitartó, következetes munkával pedig meg is fog!

Related Post