Nem eledel, nem tréningmódszer, mégis hosszakat húz egy kutyán

Miközben a Kincsem parkban egyre több a kezdő agár-tréner páros, fontos szót ejteni arról is, hogy trénerként mit tehetünk annak érdekében, hogy kutyáink ne éljék meg olyan megterhelőnek a pályán való munkát. Amellett, hogy megadjuk számukra a megfelelő alapozást, valamint a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat, van még egy fontos összetevő, amire érdemes lehet kiemelt figyelmet fordítani.

Mi az, ami minden élsportoló mindennapjainak része, ami létfontosságú az egészséges izomzat fenntartásához egy versenyzőnek?

A sportmasszázs sportteljesítmény fokozására, az izomanyagcsere növelésére alkalmazott masszázsforma.

A minden napos, 10-15 perces masszírozás nemcsak, hogy jól esik kedvencünknek és szorosabb kapcsolatot kovácsol vele, jelentősen növeli az izmok rugalmasságát, a görcsök feloldásával pedig akár egy következő sérülést is megelőzhetünk, illetve könnyebben észrevehetjük, ha fennál bármilyen elváltozás a kutya testén. Vérbőséget okoz, gyorsítja a regenerációt, flexibilisebbé teszi az izmokat.

Mik a legfontosabb tudnivalók a masszázzsal kapcsolatban:

  • Finoman kezdjük, mert ha azonnal nekiesünk az izomnak, be fog feszülni;
  • Sérülést TILOS masszírozni, mert nagyobb bajt okozhatunk vele;
  • Mindig szív irányába masszírozzunk, kivéve a sérülés környékén, ott a sérülés irányába;
  • A nyaki részen óvatosan, körkörös mozdulatokkal haladjunk (sűrűn erezett, nyaki gerinc védelme);
  • Masszázs után érdemes nyújtani, hiszen az izom bemelegszik közben;
  • Inak, ízületek környékén TILOS masszírozni, kárt okozhatunk vele, inkább simítás alkalmazandó;
  • Közvetlen etetés után ne masszírozzunk.

Szokták mondani, hogy egy fecske nem csinál nyarat, így egy darab verseny előtti masszázzsal már nem leszünk előrébb. Érdemes minden nap időt szánni erre a rövid, de értékes feladatra, meg fogják hálálni!

Forrás: Darren Morris – Racing and training the greyhound

Related Post